روستانشینان چه خدماتی را شامل میشوند؟/امیدهایی که در بشاگرد ناامید می شود


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 30 شهريور 1394
بازدید : 364
نویسنده : فــردیـن احـمدی

من یک روستایی هستم، جایی زندگی میکنم غافل از هر گونه امکانات اولیه رفاهی که شاید حتی یک راه مناسب ارتباطی به شهرها را هم ندارم، ارتباط تلفنی بسیار اندک است و اگر هم هست بسیار ضعیف و مشکل دار است، و بسیاری از مشکلات و کمبودهای دیگری که میشود با بیان کردن آنها تومارها را نوشت.

2838_634615298763537360_m-346x256

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از سرویس وبگردی بشاگرد نیوز؛ درروستاهای بشاگرد مشکلات فراوان است، کمبودها بیداد میکند، فقر همچنان پابرجاست، عدالتی هم در کار نیست، هر کسی به نحوی گلایه میکند، یکی میگوید راه های ارتباطی روستایی بسیار نامناسب است و عبور و مرور مردم را شهرها بسیار کند کرده، دیگری میگوید خطوط تلفن روستاهای درابسر حوزه گوهران همیشه در اختلال و قطع هستند و ارتباط تلفنی مارو مختل کرده ، آن یکی میگوید وضع بیمارستان بشاگرد نابسامان است، پزشک متخصص ندارد و برای کوچکترین درمان خود باید به شهرهای همجوار مراجعه کنیم که برایمان هم هزینه بردار است و هم سخت و این بیمارستان در حد یک درمانگاه هم خدمات نمیدهد. فرد دیگری میگوید قطعی هر روزه برق روستاها هم یکی از مشکلات موجود است، گذشته از همه کودکان میگویند ما محلی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت خود نداریم. و جوانان میگویند میخواهیم بدانیم بودجه ای که دهیاران سالیانه برای هزینه کارهای روستایی دریافت میکنند به چه صورت صرف میشود، خصوصا درستاهای شهرستان بشاگرد. جایی که روستاهای آن بسیار پراکنده هستند که خدمات دهی برای آنها کار دشواریست اما در حد امکان مردم انتظار آن را دارند که باید انجام شود، چون شعار دولت های ما است که باید تا روستای زیر بیست خانوار را خدمات داد.

در دولت تدبیر و امید شاهد بودیم، ریاست جمهور اعلام کردند که هم خود ایشان و هم وزیران باید هر چند ماه یک بار گزارش کاری خود را به مردم اعلام کنند. حالا سوال ما روستاییان اینجاست که جزء ریاست جمهور و وزیران  نباید استاندار، فرماندار، بخش دار، دهدار، شورا و دهیار گزارش کاری اعلام کنند؟ و حتی مسئولین دیگر.؟

من روستایی در زندگی عصر نوین آیا حق دارم پیگیر حقوق روستایی خود از طریق دهیار، شورا و بخشدار و حتی فرماندار یا استاندار باشم؟  همانطور که همه میدانیم  دهیاران سالیانه بودجه هایی برای  توسعه و پیشرفت روستاها دریافت میکنند و آن بودجه را باید عادلانه صرف توسعه روستا کرد.آیا درست هزینه میشود؟ آیا آنها گزارش کاری خود را به مردم اعلام میکنند؟ مگر یک روستایی نباید در روستای خود بداند که دهیار چگونه فعالیت میکند؟ آیا بودجه ای که دریافت کرده عادلانه صرف روستا شده یا نه؟ مشاهده میشود که در بعضی مواقع دهیاران اعلام میکنند که در روستا قرار است مثلا طرح هادی انجام شود اما چهار الی پنج سال از اعلام آن میگذرد و خبری از انجام آن نیست! آیا اینجا آن روستایی نباید پیگیر این خبر باشد؟ یا طرح هایی دیگر؟ آیا یک روستایی نباید یک زندگی خوب همراه با آرامش و امنیت داشته باشد؟ آیا یک روستایی نباید یک راه ارتباطی مناسب داشته باشد؟ آیا یک روستایی نباید خطوط  ارتباطی داشته باشد یا بسیاری از امکانات اولیه یک زندگی ساده؟

توسعه روستایی چیست ؟

از آنجایی که روستاییان نسبت به شهرنشینان دارای درامد کمتری هستند و از خدمات اجتماعی ناچیزی برخوردار هستند، اقشار فقیرتر و و آسیب پذیرتری محسوب میشوند، علت این امر پراکنده گی جغرافیایی روستاها، نبود صرفه اقتصادی برای ارائه خدمات اجتماعی، حرفه ای، ، عدم اشتغال، و عدم مدیریت صحیح نام برده میشود. به همین جهت همت و تلاش برای رفع فقر شدید در روستاها، ارتقای سطح و کیفیت زندگی روستاییان، ایجاد اشتغال، تمهید توسعه و زیرساخت های روستایی از سوی مسئولین مربوطه را میطلبد.

چرا در روستاهای بشاگرد تاکنون مردم از حق و حقوق روستایی خود نتوانسته اند دفاع کنند؟ چرا به طور جدی پیگیر رفع مشکلات زندگی روزمره خود نمیشوند؟ چرا آنها همیشه سکوت کرده اند و حتی اگر بدانند که حق آنها خورده شده باز هم سکوت را به جای اعتراض انتخاب میکنند؟ دلیل آن چیست؟ آیا یک روستایی حق انتخاب، اعتراض یا نقد را ندارد؟ آیا یک روستایی نباید آزادی بیان داشته باشد؟ نقد و بیان منصفانه… اگر گاهی فردی روستایی هم برای دفاع از حق و حقوق خود متعرض باشد یا نقد کند واکنش مسئولین ادارات هم در مقابل آن شاید پاسخ های ناشایست را به جای نقد پذیری ترجیح دهند ….

امید میرود با وجود عدالت و قانون، توسعه و پیشرفت در روستاهای بشاگرد مشاهده شود. و امیدواریم بین شهرنشینان و روستا نشینان هیج تبعیضی قائل نشوند.

 

انتهای پیام/





:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: من يك روستاي هستم , روستاهاي شهرستان بشاگرد , گوهران , سردشت , توسعه روستاي شهرشيب , روستايي تچك شهرستان بشاگرد ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 67
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 176
بازدید ماه : 1665
بازدید کل : 125111
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com